Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ellermore i Lätta-kampanj för ”Roligt fett”

Publicerad: 29 augusti 2013, 10:33

Göteborgsbyrån Ellermore har dragit igång ett samarbete med Lätta Mini. Här handlar det om att lyfta fram två nya typer av fett: Roligt fett och Tråkigt fett.


Ämnen i artikeln:

Johan GoodEllermore

Ellermore konstaterar att det råder ett virrvarr av fetter med alltifrån  animaliskt, vegetabiliskt och härdat fett till transfetter.

Byrån har nu inlett ett samarbete med Lätta Mini och ska reda upp i fettröran. Målet är att fokusera på Roligt fett och Tråkigt fett i stället med förhoppningen om att fler ska kunna unna sig lite fett:

–  Många av oss tycker inte att det feta smörgåsfettet är det fett vi  kanske uppskattar och njuter av mest. Om man drar in lite på det tråkiga  fettet kan man istället unna sig lite roligt fett, till exempel i form  av en riktigt god sås eller en chokladkaka, säger Johan Good, planner på  Ellermore i en kommentar.

Ellermore har också tagit fram ett Fettkonto för att slå ett slag för det roliga fettet.

Enkelt förklarat  fungerar det ungefär som ett bankkonto fast med den skillnaden att det  innhåller fettsaldo och fettprognoser.

Kontot omvandlar det  tråkiga fettet till roligt fett:
– Om man sedan äter upp allt det här  roliga fettet är upp till var och en såklart. Det Fettkontot egentligen  gör är att synliggöra hur mycket onödigt fett smörgåsfett vi stoppar i  oss, säger Johan Good i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Johan GoodEllermore

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.