Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ellermore ökar intäkten med 16 procent

Publicerad: 31 Januari 2008, 15:06

Reklambyrån Ellermore ökade intäkten med 16 procent under 2007 och gjorde en vinst före skatt på 2,4 miljoner. Nu fortsätter man att rekrytera och vd Carola Ristoff ser till och med fram emot en lågkonjunktur.


Läs mer:

- Ellermore har valt ny logga

- Reklambyrå låter kunder välja logga

- Porrsajt tvingar Göteborgsbyrå till namnbyte

– Ja, visserligen är det fler som pitchar mot våra kunder men det blir lättare att rekrytera personal i lågkonjunktur. Det är vårt största problem nu, att rekrytera, säger hon till Resume.se.

Byrån har gjort fyra nyanställningar under 2007 och ska hitta ytterligare två nu, en strategisk projektledare och två art directors.

Mölnycke Health Care och Astra Tech är två kunder som Ellermore fått under året – nu är en stor del av byråns uppdragsgivare läkemedelsföretag.

Ellermore bytte namn i slutet av 2006, från Explicit, efter att man förväxlats alltför ofta med med en porrsajt och personalens e-post fastnat i skräppostfilter. På samma gång lät man kunderna rösta fram en ny logga.

– Det känns kul att vi fick det gjort. Det har väl inte varit så bidragande till att det gick bra förra året, men vi har kunnat koncentrera oss på verksamheten utåt, säger Carola Ristoff.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.