Reklam
Ellermore vinner Magnum - rekryterar
Publicerad: 11 oktober 2013, 13:49
Magnum till Ellermore.
Ellermore, som sedan tidigare har uppdrag för Unilever genom varumärket MiniLätta, får nu även in glassarna Magnum och den klassiska 88:an som kunder. – Jätteroligt säger Johan Good, planner på Ellermore som nu rekryterar.
Lowe Brindfors har kvar Magnum som kund, men det är skilda uppdrag och Ellermore får flerpacksdelen som säljs i frysdisken i dagligvaruhandeln.
Byrån arbetar nu med att ta fram vårens och sommarens kampanjer för Magnums och 88:ans flerpack.
Sedan Ellermore breddade sitt erbjudande för ca 1,5 år sedan har, förutom Lätta, Magnum och 88:an även Kosta Boda, Orrefors, Emåmejeriet, Östgöta Mjölk, Snickers, SKF och charketurivarumärket Paul Egget valt att samarbeta med byrån.
– Det ger oss det angenäma bekymret att behöva rekrytera fler duktiga medarbetare som vill vara med att skapa byråns framtid, säger Carola Ristoff, vd på Ellermore.
– Vi har växt hittills i år med dryga 30 procent, och främst på önskelistan just nu står en strategisk projektledare, en yrkesroll det är extra svårt att rekrytera. Det är kombinationen av affärsmannaskap, strategisk förmåga, ledaregenskaper och genuint intresse för den kreativa processen som är ovanligt att hitta i en och samma person.