Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ellermore vinner Magnum - rekryterar

Publicerad: 11 oktober 2013, 13:49

Magnum till Ellermore.

Ellermore, som sedan tidigare har uppdrag för Unilever genom varumärket MiniLätta, får nu även in glassarna Magnum och den klassiska 88:an som kunder. – Jätteroligt säger Johan Good, planner på Ellermore som nu rekryterar.


Ämnen i artikeln:

EllermoreMagnum

Lowe Brindfors har kvar Magnum som kund, men det är skilda uppdrag och Ellermore får flerpacksdelen som säljs i frysdisken i dagligvaruhandeln.

Byrån arbetar nu med att ta fram vårens och sommarens kampanjer för Magnums och 88:ans flerpack.

Sedan  Ellermore breddade sitt erbjudande för ca 1,5 år sedan har, förutom  Lätta, Magnum och 88:an även Kosta Boda, Orrefors, Emåmejeriet, Östgöta  Mjölk, Snickers, SKF och charketurivarumärket Paul Egget valt att  samarbeta med byrån.

– Det ger oss det angenäma bekymret att behöva  rekrytera fler duktiga medarbetare som vill vara med att skapa byråns  framtid, säger Carola Ristoff, vd på Ellermore.

– Vi har växt hittills i  år med dryga 30 procent, och främst på önskelistan just nu står en strategisk  projektledare, en yrkesroll det är extra svårt att rekrytera. Det är kombinationen av affärsmannaskap, strategisk  förmåga, ledaregenskaper och genuint intresse för den kreativa  processen som är ovanligt att hitta i en och samma person.

Ämnen i artikeln:

EllermoreMagnum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.