Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ellos lyfter fram starka kvinnor

Publicerad: 7 Oktober 2016, 07:50

Therese Alshammar – ett av ansiktena i Ellos senaste kampanj.

För två år sedan lanserade Ellos konceptet "Mitt Liv, Min historia" med reklambyrån We Are Group. I filmerna som varit en del av Ellos nya moderna livsstilskommunikation har vi fått möta kända kvinnor i en personlig miljö. Nu kommer höstkampanjen 2016.


Ämnen i artikeln:

EllosWe Are Group

I höst utvecklar We Are Group och Ellos konceptet vidare med kampanjen, "Strong Women". Som det ledande e-handelsvaruhuset för nordiska kvinnor vill Ellos, utan dem hade Ellos inte funnits och därför vill Ellos nu hylla den nordiska kvinnan.

– Det finns så fantastiskt många starka kvinnor som är intressanta och bra förebilder. Men något som vi tror många kvinnor skriver under på, är att vi är dåliga på att hylla och lyfta fram varandra. Det vill Ellos ändra på med kampanjen "Strong Women", säger Åse Peterson, marketing campaign manager på Ellos i ett pressmeddelande.

I den första kampanjen får vi möta den svenska simmaren Therese Alshammar, danska skådespelerskan Birgitte Hjort-Sørensen känd från Borgen och Game of Thrones, finska kocken Sara La Fountain och norska Aleksandra Ørbeck-Nilssen som grundat djurskyddsorganisationen Nanofasa i Namibia.

I kampanjen berättar de bland annat om hur deras styrkor präglat dem som individer och varför världen behöver starka kvinnor. Genom att ställa upp i kampanjen har de även fått möjligheten av Ellos att skänka pengar till valfri välgörenhetsorganisation.

Kampanjen syns i tv och digitala kanaler. Kampanjen följs upp av taktiska filmer där Ellos fortsätter möta starka kvinnor. På ellos.se under fliken "#strong because" presenteras varje vecka med start i september starka kvinnliga profiler. Varje kvinna kommer att porträtteras med en intervju och en motivering som berättar om just deras styrka.

–Vi på Ellos vill att kvinnor och män i Skandinavien ska engagera sig för att hylla starka kvinnor i sin närhet. Under hashtagen #strongbecause kommer man under hösten att kunna följa Ellos hyllning till alla starka kvinnor där ute, säger Åse Peterson.

Reklambyrå: We Are Group, Regi: We Are Group, Produktionsbolag: We Are Production

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

EllosWe Are Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.