Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Elva svenska priser i Echo Awards

Publicerad: 9 oktober 2017, 07:28

När helgens Echo Awards summeras kan svenska byråer räkna hem vinster i elva olika kategorier.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberSvenska TuristföreningenIngoReklam

I helgen gick Echo Awards, den här gången i New Orleans, av stapeln. Svenska byråer var nominerade 15 gånger om, 15 nomineringar som slutade i elva priser. Med fyra priser, de 97:e i ordningen, fortsatte Ingo och STF:s "The Swedish Number" sitt segertåg.

– Det här har öppnat arenor för oss som vi normalt sett inte får delta på. Dessutom har det betytt mycket att fått vara med och lyfta Sverige i olika sammanhang runt om i världen, berättar Jenny Engström, kommunikationschef på STF, för Dagens Media.

Sju svenska byråer var nominerade varav inga fick lämna galan lottlösa.

De svenska prisvinnarna i Echo Awards:

Guld i Best campaign under 250 000 dollar: The Swedish Number, Ingo, STF.

Guld i Transport and hospitality: The Swedish Number, Ingo, STF.

Guld i Best loyalty or retention campaign: From commerce to care, Abakus, If försäkringar.

Guld i Business products and services: Adobe stock apparel, Abby Priest, Adobe.

Silver i Pharmaceutical and healthcare: 80ml, Det / Rippler, Gedeon Richter.

Silver i Best use of mobile: The Swedish Number, Ingo, STF.

Silver i Best use of direct mail: Adobe stock apparel, Abby Priest, Adobe.

Silver i Business products and services: The world's first real cable sweater, Mecka, Nexans Sweden.

Silver i Technology and communications: The great gig hunt, Smicker, Halebop.

Brons i Best use of Experiential: The Swedish Number, Ingo, STF.

Brons i Best use of search / display: The banner ad that can see what you see, MRM/McCann, Vattenfall.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.