Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 September 2014, 09:22
Terry O 'Quinn i Boxer-kampanjen
När Boxer Play i dag lanseras med en kampanj signerad Saatchi & Saatchi har ett bekant ansikte huvudrollen. Terry O´ Quinn är mest känd för sin roll som John Locke i tv-serien "Lost". En insats som gav honom en Emmy.
Förutom tv-reklam och sponsorskap av bland annat fredagsfilmen i Kanal 5 kommer kampanjen att synas utomhus, i print, på Youtube och i sociala medier.
Flera av enheterna är specialanpassade efter sammanhanget där de syns. Bland annat lyfts barninnehållet i paketet Boxer Play Familj fram i TrueView-annonser på Youtube. Här adresseras ett vanligt förekommande problem; att barn själva klickar sig vidare till opassande remixer av kända barntitlar.
I de copydrivna filmerna lyfts Boxer Play Familj fram som finstreaming-alternativet, där både föräldrar och barn kan vara säkra på att få originalversionerna av Rorri, Byggare Bob med flera.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare Boxer:
Elisabet Åkerhielm, Marketing Director
Johanna Linde, Communication Manager
Arbetsgrupp Saatchi & Saatchi Stockholm:
Erik Hiort af Ornäs, art director
Petter Dixelius, copywriter
Gustav Egerstedt, creative director
Maria Lindskog-Klasén, projektledare
Per Jaldeborg, planner
Charlotte Lundquist, produktionsledare
Jacob Hamilton, originalare
Nina Lee, community manager
Olov Lagerkvist, animatör
Channa Ortmark, produktionsledare
Produktionsbolag: Camp David
Regissör: Robert Jitzmark
Producent: Rickard Edholm
Fotograf: Jallo Faber VFX:
Frost Ljud: STOPP
Grading: Nordisk Film