Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"En av de mest ambitiösa apparna för ett varumärke"

Publicerad: 18 februari 2011, 14:34

iPad-app-lanseringar kommer som på löpande band. Nu är det Absolut vodkas tur. Bakom står Great Works och Apegroup.


Ämnen i artikeln:

Absolut VodkaGreat WorksTed Persson

En av förra sommarens mest nedladdade applikationer för iPhone –   Drinkspiration Bar Edition från Absolut, följs nu upp med en ”Home Edition” för iPad.

Applikationen, som lanserades i dagarna har redan klättrat upp i toppskiktet bland mest nedladdade.
Kärnan i applikationen består av ‘Drink Collections’, drinksamlingar med favoritdrinkar som användaren kan skapa inför en fest. Drinksamlingarna, som kan liknas vid musikspellistor, kan antingen skapas utifrån någon av Absolut inspirations-drinksamlingar, eller genom att använda den visuella sökfunktionen. Applikationen hjälper även användaren i festplaneringen med inköpslistor, steg-för-steg-instruktioner och drinkmenyer samt att den kan slumpa fram drinkar om fantasin tryter.

– Efter mer än ett halvårs arbete har vi tillsammans med Absolut skapat en av de mest ambitiösa iPad-applikationer som skapats för ett varumärke”, säger Ted Persson, Chief Creative Officer på Great Works.

Drinkspiration Home Edition är skapad av Great Works, Apegroup, 24HR, Kongotec och Unestablished.
Applikationen kommer att lanseras med en digitalt ledd kampanj USA producerad av Great Works Stockholm- och  New York-kontor.

Här är mer information om appen: http://www.absolutdrinks.com/en/drinkspiration/

Fakta

Arbetsgrupp:
Kund (The Absolut Company):
Fredrick Tallroth, Senior Interactive Manager
Marco Guzman, Interactive Manager
Fredrik Thorsén. Manager Marketing Solutions & Interactive

Creative agency and design:
Great Works, Design (Absolut Collections): Unestablished,
Animation: Kongotec, Music: Jonas Quant, Bartender: Jimmy Dymott, Photographer:
Emil Larsson, Copywriter: Kristoffer Triumf, Developers: Apegroup,
Back end development: 24HR, PR Support: Jung

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.