Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”En bra bild är det viktigaste elementet i bra reklam”

Publicerad: 10 Mars 2011, 15:29

En världsfotograf – i tunnelbanan. Utomhusbolaget Clear Channel sponsrar utställningen med Albert Watsons bilder på Fotografiska och startar med att visa några av fotografierna för kollektivtrafikresenärer.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelFotografiska

En av Alfred Watsons bilder, på Alfred Hitchcock.

Albert Watson gör Sverigedebut för sin utställning på Östermalms tunnelbanestation. Det år Fotografiskas sponsor Clear Channel som ser till att fler ska få ta del av de unika bilderna.

– En bra bild är grundläggande och förmodligen det viktigaste elementet i bra reklam. Vi vill hjälpa såväl Fotografiska som fotografer med att få möjlighet att utveckla sitt yrke och att fortsatt generera bra foto för att säkerställa god reklam. Albert Watson har betytt mycket för reklamindustrin och vi vill hylla hans arbete genom vårt sponsorskap,  säger Ted Johansson, marknadsdirektör för Clear Channel i Sverige, i en kommentar.

Albert Watson, som har tagit 200 omslagsbilder för Vouge och 40 omslag på The Rolling Stone Magazine, kommer till Sverige med sin retrospektiva utställning. Den visas på Fotografiska i Stockholm från den 25 mars. Men premiären i tunnelbanan äger rum redan den 14 mars.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelFotografiska

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.