Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

En dålig affär får lansera ny konsumenttjänst

Publicerad: 9 April 2015, 07:12

Foto: Pressbild

Hallå konsument är en ny tjänst som ska ge upplysning och vägledning i konsumentdjungeln – vilka rättigheter och skyldigheter har konsumenten till exempel?


Ämnen i artikeln:

Sturm & DrangKonsumentverket

För samordning av tjänsten står Konsumentverket och bakom webbplatsen och vägledningen står myndigheter, kommuner och konsumentbyråer. I veckan lanseras kampanjen som bygger på känslan av att ha gjort en dålig affär. Syftet är att visa att det inte alltid är så lätt att vara konsument och att vi alla någon gång gjort köp vi senare ångrat.

Med den utgångspunkten har butiker med riktigt dåliga och krångliga erbjudanden byggts upp på centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg. Men i närheten av butikerna finns upplysningstjänsten Hallå konsument där för att berätta och tipsa om hur man undviker de dåliga affärerna och istället kan göra en bra affär.

I kampanjfilmen säljer Christer Mattson, känd från tv-shop, in "mirakelskivan" som han beskriver som "en helt unik produkt".

– Med kampanjen hoppas vi förmedla igenkänning och väcka nyfikenhet för Hallå konsument. Vi finns nära till hands i vardagen och det är enkelt att kontakta oss, säger Malin Kornfeld kommunikationsansvarig för Hallå konsument.

Reklambyrå är Sturm & Drang och filmproduktionsbolag är Lillasyster.

Se kampanjfilmen här:

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.