Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

En epok går i graven – Blossa skrotar Blossa-sången för gott

Publicerad: 30 November 2017, 13:03

Enheterna som kommer att synas i Stockholms tunnelbana.

Varumärket Blossa väljer att skrota den klassiska Blossa-sången för gott och satsar på ett helt nytt kommunikationsmanér med fokus på årets alla vintermånader.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjPrimeReklamBlossa

Blossa har vid flertalet tillfällen valt att skippa den klassiska Blossa-jingeln i sina julkampanjer. Men nu har vi alltså sett den för sista gången.

Istället väljer man att satsa på ett helt nytt kommunikationskoncept som ska bredda varumärket och sammanknippa det med alla av årets kalla månader och inte bara traditionell glögg utan även glöggdrinkar. Konceptet är framtaget av Prime och kommer att synas i alla kanaler inklusive butiker.

– Blossa står för värme och gemenskap under en längre period än bara jul. Vintern är en härlig, kall tid som kan upplevas på massa härliga sätt under längre tid än bara juldagarna. När vi förändrar och utvecklar oss så känns den här utvecklingen som ett naturligt steg – vi vill även bredda vår kommunikation, hur vi ser ut och hur vi pratar säger Åsa Strömberg Eng, senior brand manager på Blossa.

Det nya kommunikationskonceptet kommer utöver Sverige även att synas i Finland, Norge, Danmark och Estland.

Arbetsgrupp på Prime:

Robert Aras, Key Account Manager
Jennie Körnung, Project Manager
Amanda Engström, Planner
Edward Boethius, Strategic Planner
Peter Lindgren, Creative Director
Hannah Resare, Media Relations Consultant
Fredrick Lewandowski, Content Strategist
Yrsa Lindberg, Copywriter
Nadine Le Gros, Copywriter
Helena Melander, Graphic Designer
Alex Zeeman, Motion Designer
Simon Svéd, Art Director
Niki Hadley-Kamptz, Production Manager
Karin Ridderheim, Consumer Insight Specialist

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

JulkampanjPrimeReklamBlossa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.