Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 augusti 2009, 14:46
Swedbank överger Mediaedge för Scream efter sin mediebyråpitch. – En fjäder i hatten. Det betyder oerhört mycket för byråns självföretroende när en så professionell annonsör anlitar våra tjänster, säger Daniel Berg, vd för Scream.
Daniel Berg.
Swedbank har under senaste året sett över flera av sina byråsamarbeten.
Bland annat har Saatchi & Saatchi bytts ut mot Lowe Brindfors.
Nu var alltså turen kommen till att välja ny mediebyrå.
Vilket är ditt råd till Swedbank just nu, när det gäller medieinvesteringar?
– Det är svårt att vara generell. Swedbank är en väldigt stor bank med verksamhet inom många områden. Men vi ser tydligt ett större fokus på digitala medier, på både nätet och mobilen, säger Daniel Berg.
Swedbank sitter ju själv på en stor digital kommunikationskanal, via hemsidan direkt till kund. Tänker ni jobbar mer med den?
–Ja, men det handlar om att integrera de delarna ännu mer med externa aktiviteter.
Hur mycket betyder Swedbank för er omsättning?
–Det vet jag inte, helt ärligt. Men Swedbank kommer definitivt att vara en betydande uppdragsgivare under 2010 för oss.
Ska ni nyanställa?
– Ja, vi letar aktivt efter tre personer.
Peter Willebrand