Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

En godbit för King

Publicerad: 26 Oktober 2011, 14:46

Godisjätten Malaco Leaf väljer ny reklambyrå. Enligt vad Resumé erfar tar King hem uppdraget.


Ämnen i artikeln:

KingMalaco

truefalse

År 2009 bytte -godistillverkaren, med varumärken som Gott & blandat, Ahlgrens bilar, Djungelvrål, medie-byrå från Maxus till Starcom Malmö där kunden blev en ”topp fem-kund” i storlek räknat. Ny byter man även reklambyrå.

Sedan 1993 har uppdraget Ahlgrens bilar legat på Fältman & Malmén, sedan 2010 även Malaco Choco där byrån hjälpte till att lansera tre nya godispåsar, en lansering som gick tungt i tv.

– Vi jobbar vidare med Ahlgrens bilar, det vi gjorde var att vi gick in och hjälpte Malaco med lanseringen, i väntan på deras pitch, som vi även var med i, säger Fred Raaum, partner på Fältman & Malmén.

En pitch som, enligt uppgift, King gick segrande ur.

Resumé har varit i kontakt med Lina Söderkvist, vd på King, men hon vill inte kommentera det hela, utan hän-visar alla frågor till Malaco.

Malaco ingår i Leaf, som är marknadsledare inom socker-konfektyr i Skandinavien. Andra varumärken inom Leaf är Läkerol samt Ahlgrens bilar.

– Beslutet blir klart inom de närmaste veckorna, säger Cecilia von Perglas, marknadsdirektör på Malaco.

Läs mer

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

KingMalaco

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.