Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”En hjärtskärande film om glömda laptops”

Publicerad: 21 maj 2014, 21:20

Bild från filmen.

Regissören Jesper Ohlsson på Social Club fick göra Dells nya reklamfilm som spelades in i Los Angeles.


Ämnen i artikeln:

Social Club

När Dell skulle göra reklam för olika säkerhetsanordningar för sina datorer eftersökte bolaget en visuellt driven regissör.

Enligt Chris Zander på produktionsbolaget Backyard i USA var svenske Jesper Ohlsson på Social Club ett naturligt val.

– Jesper har nu gjort ett par filmer med oss i USA, och han imponerar med sin visuella styrka och känsla för poetiska bilder, vilket passade väldigt bra för Dell som ville göra en hjärtskärande film om glömda laptops.

Filmen spelades in i Los Angeles i april, och här är resultatet:

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Social Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.