Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

En ilsken björn ska få Peak Performance kunder att haja till

Publicerad: 30 Oktober 2019, 08:32

Med kampanjen ”Live More” tar Peak Performance sikte på de inbitna skidåkarna och vill få dem att stanna upp och fundera på vad som får dem att ticka.


Ämnen i artikeln:

Peak Performance

I dagarna lanserar svenska friluftsvarumärket Peak Performance varumärkeskampanjen ”Live More”. Konceptet går i mångt ut och mycket ut på att Peak vill att deras kunder ska stanna upp i vardagen och fundera på vad de verkligen värdesätter.

– Med kampanjen Live More hoppas vi få människor att stanna upp, om så bara för en stund, och tänka efter på hur de väljer att tillbringa sin fritid och således hjälpa dem att agera utifrån det. Vi vet att en aktiv livsstil är grundläggande för vårt välmående och att ett aktivt liv, särskilt utomhus, kan göra under för hur vi mår, säger Jeanette Francke, Creative och Marketing Director på Peak Performance.

Utöver den varumärkesbyggande filmen har Peak Performance även tagit fram en guide till skidåkare världen över. Guiden går igenom hur man bör förbereda sig inför säsongen, vart man ska åka och varför samt en rad tekniktips. Totalt täcker guiden 40 skidorter.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Peak Performance

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev