Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"En jätteupphandling"

Publicerad: 9 November 2010, 12:59

Socialstyrelsen är klar med sin upphandling och har valt vilka byråer man ska samarbeta med framöver. Resume.se kan nu presentera hela listan över vinnarna.


Ämnen i artikeln:

RewirGraylingKärnhusetGullers Grupp

Johan Järnesund, Socialstyrelsen. Foto: Emmelie Eriksson.

Ett antal byårer har slagits i socialstyrelsens byråupphandling som har pågått under hösten. De områden som nu har upphandlats är:

– Varumärkesutveckling och varumärkesvård

– Undersökningar

– Kommunikationsstrategiska tjänster

19 stycken aktörer var från början med i upphandlingen. Av dem valde Socialstyrelsen ut sex stycken:

– Rewir och Kärnhuset för varumärkesutveckling.

– Synovate och Stelacon för undersökningar.

– Gullers grupp, Grayling och Rewir för kommunikationsstrategiska tjänster.

På Socialstyrelsen är de mycket nöjda över de byråer som nu har valts ut för att leda kommunikationsarbetet framöver.

– Det är en jätteupphandling och vi är väldigt nöjda med byråerna. Det är en bra blandning, säger Johan Järnesund, enhetschef för enheten för övergripande kommunikation på kommunikationsavdelningen.

Samarbetet med de nya byråerna kommer att pågå under två år framöver och med en möjlig förlängning på ytterligare två år.

– Vu har jobbat fram en varumärkesplattform och nu handlar det om att konkretisera arbetet. Vi vill jobba mer integrerat med vår kommunikation, säger Johan Järnesund.

Uppdrag som är värda över 80 000 kronor de olika byråerna inom respektive område att få tävla om i en pitch. Det bästa förslaget vinner det enskilda uppdraget.

Vilka utmaningar väntar de här byråerna framöver?

–Vi har en strävan efter att i större utsträckning gå från borgen till torgen. Vi vill agera på strategiskt viktiga arenor. Vi kommer att jobba fram ett ”torget-strategi” under 2011, och det handlar om att vi vill bli en mer handlingskraftig organisation och då behöver vi den här typen av konsultverksamhet, säger Johan Järnesund.

Hur mycket är den här upphandlingen värd?

– Det vågar jag inte riktigt spekulera i hur mycket det blir.

De här byråerna deltog i upphandlingen

Indentx

Springtime

Stelacon

Augur marknadsanalys

Trivector

Synovate

Markör marknad och kommunikation

Hill & Knowlton

Essen International

Kärnhuset

Nordisk kommunikation

Gullers grupp

Demoskop

SKOP-research

Grayling

Effektiva media i Stockholm

Rewir

Nowa kommunikation

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.