Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”En kreativ fullträff”

Publicerad: 8 November 2010, 12:07

Nakne kocken blir...skrynklig. Då hyllar Aftonbladet sitt produktionsbolag Visual Art. – En kreativ fullträff, säger Aftonbladets informationschef Nicke Franchell om nya reklamfilmen.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetVisual Art

Aftonbladet släpper en reklamfilm för den nya kokboksserien med "nakne kocken” Jamie Oliver inför julen.

När Jamie Oliver inte hade tid att vara med i filmen kom produktionsbolaget Visual Art på en annan lösning:

Man gjorde en pappersversion av den engelske tv-kocken i 3D.

På så sätt illustrerade man det faktum att böckerna är inbundna med mjukare papper med magasinskänsla.

– Vi ställdes inför en stor utmaning när Jamie inte var tillgänglig. Idag är jag faktiskt glad över att han inte kunde vara med, eftersom det här blev mycket mer oförutsägbart, säger Marcus Lundin, regissör på Visual Art.

Aftonbladet kallar det hela för en ”kreativ fullträff”.

Försäljningen av kokboksserien har premiär helgen den 20-21 november. Men reklamfilmen börjar rulla redan i dag.

– Vi går ut tidigt med reklamfilmen eftersom vi tror mycket på böckerna, inte minst som julklapp. De här böckerna går bara att köpa via Aftonbladet, säger Nicke Franchell.

Totalt består serien av fyra böcker som var och en har en årstid som tema.

Teamet bakom kampanjen

Projektledare Aftonbladet
Camilla Nordsvärd, Charlotta Nyqvist.
Arbetsgrupp Visual Art
Regi: Marcus Lundin, Producent: Sandra Fohlin, VFX Supervisor: Oskar Wahlberg,
Lighting TD: Henrik Eklundh, Animator: Jonas Ekman, Compositor: Calle Granström, Compositor: Peter Blomstrand.

Grading: Quentin Olszewski, Ljudläggning: Riviera

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

AftonbladetVisual Art

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.