Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

En ljus reklamidé

Publicerad: 5 Juli 2010, 14:17

Värmebölja Sverige. Då planerar Casino Cosmopol och ljusdesignern Jacob Bjelfvenstam en gigantisk fasadbelysning till julen. Uppdraget är värt en halv miljon.


Ämnen i artikeln:

Casino Cosmopol

Så ska Casino Cosmopol i Stockholm se ut under julen i år.

Ljusdesignern Jacob Bjelfvenstam.

Ljusdesignern Jacob Bjelfvenstam, som bland annat jobbar med Filippa K:s modevisningar och ett antal TV4-program, har fått i uppdrag att göra en magnifik jul-ljussättning för Casino Cosmopol i centrala Stockholm.

Casino Cosmopol lägger en halv miljon kronor på projektet som ska locka extra många besökare – och få stockholmare i gemen att höja på ögonbrynen.

Enligt Jacob Bjelfvenstam är ljussättning av det här slaget eftersatt i Sverige.

– Ja, jämför bara med Paris, London och New York där det gnistrar och glittrar. Det kommer att komma fler och större fasadbelysningar i Sverige, säger han.

– Det är en mycket bra form av marknadsföring. Det har Casino Cosmopol insett och det är starkt av dem att satsa på det här projektet. Det riktar blickarna mot Casino Comsopol och lyser upp Stockholm.

Jacob Bjelfvenstam har hämtat inspiration från Frankrike.

– Inspirationskällan är främst en fransk kommunikationsbyrå som heter ECA2 som bland annat jobbade med den fantastiska ljussättningen av Eiffeltornet under milleniefirandet.

Hur känns det att hålla på med det här nu under högsommaren?
– Det klart det känns lätt komiskt att sitta på Gotland och planera en jul-ljussättning i 27 graders värme.  Men det är väldigt roligt.

Se animationen nedan:

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Casino Cosmopol

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.