Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

En miljon ska bort

Publicerad: 25 september 2014, 08:42

Emmy Tollin, kommunikationschef GodEl

Foto: GodEl

Klockan 12 i dag lanserar GodEl kampanjen Miljonklicket där svenska folket får möjlighet att skänka bort en miljon kronor som ska fördelas på sju olika välgörenhetsorganisationer. – Varje person får möjlighet att skänka bort 100 kronor utan att det kostar dem någonting, säger Emmy Tollin till Resumé.


Ämnen i artikeln:

GodEl

I GodEls välgörenhetskampanj Miljonklicket, som lanseras i dag, ska en miljon kronor fördelas på sju organisationer – SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Naturskyddsföreningen, Läkare utan gränser, Hand to Hand och Barncancerfonden.

Varje person som går in och röstar har möjlighet att skänka bort 100 kronor av GodEls miljon.

– Vi har utvecklat kampanjen själva och verkligen vridit och vänt på varje krona för att vara så kostnadseffektiva som möjligt. Med kampanjen får varje person möjlighet att skänka bort 100 kronor, utan att det kostar dem någonting, säger Emmy Tollin, kommunikationschef på GodEl, till Resumé.  

Med kampanjen följer också ett Quiz där du som inte vet vilken organisation du ska välja får vägledning i vilken av de sju som passar dina frågor bäst.

–Quizet består av sju frågor och är specialdesignat utifrån statik från våra kunder. Vi har även tagit hjälp av välgörenhetsorganisationerna för att utforma quizet som ska ge vägledning i vilken organisation som är mest du.  

Förra året röstades Naturskyddsföreningen fram som vinnare. Årets kampanj pågår fram till den 12 oktober 00.00 eller till dess att miljonen har tagit slut.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

GodEl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News