Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 april 2016, 13:18
Diskmedelsmärket Prils miniatyrflaskor innehållande endast en droppe diskmedel kanske inte är den hetaste affärsidén, men kanske ett bra pr-trick?
Pril går hårt ut med att disken blir ren med endast en droppe av deras diskmedel. För att förtydliga sitt budskap har de tagit fram ett antal miniatyrversioner av diskmedelsflaskan som rymmer precis så mycket som behövs för att det ska bli rent, alltså en droppe.
Den lilla flaskan är däremot ingen affärsidé som har kommit för att stanna, för det skulle inte vara så hållbart i längden rent miljömässigt, skriver Adweek. Men flaskan uppfyller i alla fall sin funktion som en gullig detalj som framför ett budskap.
I reklamklippen vill man visa hur liten den här flaskan verkligen är och lägger den i proportion till andra köksprylar. Se klippen längre ner i artikeln för att förstå hur liten miniatyrflaskan är.
Arbetsgrupp:
Kund: Pril Arabia
Byrå: TBWA\RAAD Dubai
Titel: "Pril One-Drop Bottle"
Chief Creative Officer: Walid Kanaan
Creative Director: Manuel Bordé, Joelle Zgheib
Copywriter: Guilherme Grossi
Art Director: Gabriel Gama
jr Art Director: Dany Njeim
Head of Accounts: Joe Laham
Account Lead: Ola Ibrahim
Account Executive: Ruba Moadad
Head of Production: Rouba Asmar
Louise Lindberg