Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”En okonventionell lösning”

Publicerad: 16 september 2013, 14:16

Jens Rundkvist, vd Isobar, Jonas Nilsson, marknadschef Kia, Carl-Johan Ekberg, kreativt ansvarig och Jonas Sjöström, strateg och kundansvarig.

Kia Motors ratades av byrån BerntzonBylund som rev upp kontraktet för att i stället jobba med Peugeot. Nu har Kia, med nye marknadschefen Jonas Nilsson i spetsen, valt ett nytt kreativt team. – En okonventionell lösning, säger han.


Ämnen i artikeln:

IsobarJonas NilssonBerntzonBylund

I stället för en traditionell byråpartner har Kia valt en lösning med ett
”strategiskt och kreativt lead team” bestående av Jonas Sjöström, strateg oc kundansvarig samt Carl-Johan Ekberg, kreativt ansvarig.

Som byråpartner har Kia valt Isobar, med ansvar för genomförande i samtliga marknadsföringskanaler men med huvudfokus på digital och social media samt marknads-pr.

– Bilbranschen har sedan länge haft en utmaning där köpbeslutet allt oftare tas på andra platser än i bilhallen säger Jonas Nilsson i ett pressmeddelande och fortsätter:

– I den här byråvalsprocessen kom vi tidigt fram till att vi ville ha en okonventionell lösning för att möta denna utmaning. Vi får nu en stark och särskiljande laguppställning som kan stötta oss på alla viktiga plattformar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News