Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”En osannolik dröm”

Publicerad: 23 Maj 2014, 06:48

Epic Split tar reklamvärlden med storm.

Nu har det äntligen hänt. För första gången har en svensk reklambyrå vunnit åtråvärda svarta pennor i stortävlingen D&AD i London. Och ja, det är F&B som vunnit för Volvo Trucks Live Test Series.


Ämnen i artikeln:

Björn RietzEpic SplitD&ADBjörn EngströmForsman & BodenforsF&B

Finaste priserna i ADC Awards, Andy Awards, Guldägget, och New York Festivals. Forsman & Bodenfors vinner allt som går att vinna med hyllade Live Test Series (där Epic Split ingår) för Volvo Trucks.

F&B vann i går två Black Pencils i D&AD i London, en för Volvo Live Test Series och en för Epic Split. Dessutom tre gula pennor.

Det är första gången en svensk reklambyrå får svarta pennor i D&AD.

– Som kreatör vill man förstås vinna den tävling som har den grinigaste och hårdaste juryn, och där är DA&D svår att slå. Möjligen i konkurrens med The One Show, jublar F&:s copywriter Björn Engström.

– En svart penna är en osannolik dröm, men knappast något man tror att man ska få vara med om som svensk kreatör. Två finns inte på kartan.

Den 15-21 juni avgörs reklam-VM – Cannes Lions. Räkna med nya stortriumfer för F&B och Volvo Trucks där.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.