Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 oktober 2012, 09:09
Viasats dr-utskick med popcorn
I samband med att Viasat ville ge ljus åt sitt filmutbud i höst skickade man ut popcorn till kunderna. Resultatet – effektrekord i Skandinavien.
Viasats dr-utskick uppmärksammades av 96% av mottagarna. Enligt Brings mätningar är det tangerat det högst uppmätta resultatet av 800 DR-kampanjer i Skandinavien.
Viasat skickade ut popcorn tillsammans med ett axlock av höstens filmutbud. I samarbete med Bring gjorde Viasat en effektmätning efter kampanjen.
Av ungefär 800 DR-kampanjer i Skandinavien når Viasats popcornutskick en tangerad toppnotering. Det andra företaget som nått samma nivå är Åhléns. Andra kunder som når högt i Brings mätningar är Stadium, HM och IKEA.
– Vi är oerhört glada över att ha träffat så rätt i detta utskick. Film och popcorn hör ihop, och vi är glada över att ha kunnat glädja våra kunder med snacks och bra filmtips inför mörka höstkvällar i TV-soffan, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.
Brings effektmätningar innehåller svar från minst 300 respondenter.