Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

En poppande dr-succé

Publicerad: 30 oktober 2012, 09:09

Viasats dr-utskick med popcorn

I samband med att Viasat ville ge ljus åt sitt filmutbud i höst skickade man ut popcorn till kunderna. Resultatet – effektrekord i Skandinavien.


Ämnen i artikeln:

MTGViasat

Viasats dr-utskick uppmärksammades av 96% av mottagarna. Enligt Brings mätningar är det tangerat det högst uppmätta resultatet av 800 DR-kampanjer i Skandinavien.

Viasat skickade ut popcorn tillsammans med ett axlock av höstens filmutbud. I samarbete med Bring gjorde Viasat en effektmätning efter kampanjen.

Av ungefär 800 DR-kampanjer i Skandinavien når Viasats popcornutskick en tangerad toppnotering. Det andra företaget som nått samma nivå är Åhléns. Andra kunder som når högt i Brings mätningar är Stadium, HM och IKEA.

– Vi är oerhört glada över att ha träffat så rätt i detta utskick. Film och popcorn hör ihop, och vi är glada över att ha kunnat glädja våra kunder med snacks och bra filmtips inför mörka höstkvällar i TV-soffan, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Brings effektmätningar innehåller svar från minst 300 respondenter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MTGViasat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.