Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"En riktig drömkund"

Publicerad: 20 December 2010, 15:25

Efter en tids pitchande står det nu klart att Naturhistoriska riksmuseet väljer reklambyrån Pool. – I Pool får vi en erfaren samarbetspartner som har den kompetens som vi behöver för att kunna bredda och skapa en ny kommunikationsplattform, säger Christina Kåremo Sköldkvist, kommunikationschef på museet.


Ämnen i artikeln:

PoolArvid Axland

På bilden Jan Olov Westerberg Överintendent NRM, Hanna Steiner, vd Pool, Arvid Axland kommunikationsstrateg Pool, Carina Claesson Larsson projektledare Pool, Christina Kåremo Sköldkvist kommunikationschef NRM

Förutom Pool deltog  19 byråer i upphandlingen däribland Granath EuroRSCG, Morkman, Ogilvy,  Stenström Red Cell och Shout.

För Pool som bland annat arbetar med Gröna Lund och Cancerfonden blir uppdraget ett riktigt drömuppdrag.

   – Det här är en drömkund för oss. Naturhistoriska Riksmuseet och Cosmonova har fantastiska möjligheter att skapa kommunikation som det snackas om både av dagisbarn och proffs. Extra kul att få jobba med att sprida kunskap om naturen, något vi alla brinner för i arbetsgruppen, säger Arvid Axland på Pool.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

PoolArvid Axland

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.