Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”En skicklig balansgång"

Publicerad: 9 februari 2011, 11:15

Linda Bengtzing är med i årets upplaga av Melodifestivalen. Trots att SVT har stramat åt reglerna tillåts hon göra schlagerreklam för Onoff. – Linda och Onoff går en skicklig balansgång, säger Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen på SVT.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenThomas HallSVTOnoff

Linda Bengtzing i Onoff-reklamen.

Efter reklam- och pr-kupper i Melodifestivalen-sändningarna de senaste åren har SVT sett över sina rutiner för att skydda sig mot liknande incidenter i år.

Ändå tillåts Linda Bengtzing, som är med i deltävling fyra, att göra schlagerreklam för elektronikkedjan Onoff.

– De får göra reklam bäst de vill så länge de inte blandar in Melodifestivalen och SVT, säger Thomas Hall.

Men det måste väl verkligen vara på gränsen eftersom de fokuserar på schlager nu under Melodifestivalen-perioden?

– Det är en skicklig balansgång de går eftersom de nämner schlager men inte Melodifestivalen eller SVT. Det är inget brott mot kontraktet eftersom de inte nämner varumärken som SVT kontrollerar, säger Thomas Hall.

Så här skriver Onoff och produktionsbolaget OTW om kampanjen med Linda Bengtzing:

”Under två helger i februari har svenska folket chansen att visa vad de går för. ONOFF har byggt upp scener i 62 butiker runt om i landet där man kan uppträda. Alla framträdanden filmas och bedöms av en jury. 20 finalister kommer att publiceras på ONOFFs Facebook-sida där även svenska folket får tycka till, precis som i den "riktiga" tävlingen. I potten ligger fina priser till vinnaren och alla som går till final.
Linda Bengtzing är frontfigur i kampanjen och under tävlingsperioden bjuder hon på sina bästa schlagertips i en film som visas på ONOFFs hemsida".

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.