Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”En stor framgång för både Ingo och WPP”

Publicerad: 25 Juli 2012, 07:50

Björn Ståhl, creative director på Ingo.

I går rapporterade Resumé att nya WPP-byrån Ingo – en sammanslagning av Ogilvy och Grey – gick med mångmiljonförlust i första bokslutet. Anledningen är till stor del engångskostnader för sammanslagningen. Nu avslöjar Björn Ståhl, cd på Ingo, att byrån bortsett från fusionskostnaderna levererade ett positivt rörelseresultat på en miljon kronor till WPP.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoWPP

Siffran på en miljon plus har inte tidigare varit officiell.

–      Rensar man Ingo från kostnader för sammanslagningen visar vi ett plusresultat på cirka en miljon kronor för perioden februari-december 2011, säger Björn Ståhl till Resumé och fortsätter:

–       Detta är en stor framgång  för både oss och WPP eftersom både Ogilvy och Grey visade negativa resultat före sammanslagningen. Ser man på utvecklingen  hittills under 2012 ser det mycket bra ut, säger Björn Ståhl.

Med alla kostnader för sammanslagningen inräknade blev Ingos rörelseresultat minus 8 804 000 kronor och resultatet efter finansiella poster minus 10 352 000 kronor. Nettoomsättningen låg på drygt 91 miljoner kronor.

Ingo har cirka 65 medarbetare.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.