Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 september 2010, 09:28
En tandlekning. 24 pärplattor. Ett par trosor. Eller en resa? Flygbolaget Norwegian ställer ytterligheter mot varandra i senaste kampanjen, signerad Volt.
I juni släppte Norwegian med Volt sin uppmärksammade ”kilt-kampanj”.
Nu kommer nästa.
Uppdraget är att lyfta några av Norwegians destinationer tillsammans med
de alltid låga priserna. Lösningen blev att sätta priset i proportion till en rad olika
aktiviteter och produkter som kostar lika mycket som en resa
– För att skapa variation visar vi alternativen på lite olika sätt, t ex genom att
faktiskt lägga in en produkt bakom glaset på en utomhustavla eller låta utformandet av själva affischen och annonsen tala, säger Petter Nylind, copywriter på Volt.
Kampanjen, som startar vecka 39 i Stockholm och Sydsverige, kommer under ett
par veckor framöver synas i print, utomhus och online. Det har även gjorts en rad
filmer på temat som snart kommer synas i TV.
Arbetsgrupp på Volt:
Petter Nylind, copy
Karl Andersson, AD
Louise Wallgren, operativ projektledare
Henrik Stampe, kundansvarig/strateg
Åsa Stjärnquist, formgivare
Anton Lipovskoy, interactive designer
Uppdragsgivare på Norwegian:
Katarina Widman, marknadschef Sverige
Sara Brännström, marknadskoordinator Sverige
Mediabyrå: Vizeum
Tero Marjamäki