Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

En trosa, eller en resa?

Publicerad: 28 september 2010, 09:28

En tandlekning. 24 pärplattor. Ett par trosor. Eller en resa? Flygbolaget Norwegian ställer ytterligheter mot varandra i senaste kampanjen, signerad Volt.


Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

I juni släppte Norwegian med Volt sin uppmärksammade ”kilt-kampanj”.

Nu kommer nästa.

Uppdraget är att lyfta några av Norwegians destinationer tillsammans med

de alltid låga priserna. Lösningen blev att sätta priset i proportion till en rad olika

aktiviteter och produkter som kostar lika mycket som en resa
– För att skapa variation visar vi alternativen på lite olika sätt, t ex genom att

faktiskt lägga in en produkt bakom glaset på en utomhustavla eller låta utformandet av själva affischen och annonsen tala, säger Petter Nylind, copywriter på Volt.

Kampanjen, som startar vecka 39 i Stockholm och Sydsverige, kommer under ett

par veckor framöver synas i print, utomhus och online. Det har även gjorts en rad

filmer på temat som snart kommer synas i TV.

Fakta

Arbetsgrupp på Volt:

Petter Nylind, copy

Karl Andersson, AD

Louise Wallgren, operativ projektledare

Henrik Stampe, kundansvarig/strateg

Åsa Stjärnquist, formgivare

Anton Lipovskoy, interactive designer

Uppdragsgivare på Norwegian:

Katarina Widman, marknadschef Sverige

Sara Brännström, marknadskoordinator Sverige

Mediabyrå: Vizeum

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.