Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

En väldigt, väldigt lång hund ska få svenskar att fixa trägolven i påsk

Publicerad: 12 April 2017, 09:08

Att skydda sina trägolv känns kanske inte som den mest spännande påskaktiviteten. Stendahls har tagit fram två reklamfilmer som på ett annorlunda sätt dramatisera en produkts usp.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerStendahlsReklamfilm

Sioo:x träskydd erbjuder tolv år i hållbarhet, vilket är väldigt långt jämfört med träolja som vanligen behöver göras om varje år.

Stendahs kampanj lanseras i veckan, lagom påsk då svenskar  har ledigt och har tid att börja ta tag i att fixa med sina uteplatser inför sommaren. Kampanjen består av två reklamfilmer som på ett annorlunda och humoristiskt sätt dramatiserar den långa hållbarheten hos Sioo:x produkter: En väldigt lång blöt hund och en väldigt lång man i ett badkar, som inte behöver oroa sig över att de dräller med vatten på trägolvet.

Med en extra säsongsberoende produkt kommer filmerna att gå intensivt under en kort kampanjperiod. Fokus kommer att ligga på att synas via sociala medier och därför ville reklambryån skapa ett snabbt format med en visuell idé för att lyckas behålla tittarens intresse hela vägen.

– Vi ville hitta ett sätt att kommunicera vårt budskap så att det sticker ut och bryter av mot träbehandlingsbranschen sannars ganska usp-fokuserade marknadsföring, säger Herje Boström vd för Sioo:x i ett pressmeddelande.

Produktionsbolag: Giants & Toys
Regi: Linus Johansson
Reklambyrå: Stendahls

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.