Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Endast tre nomineringar i pr

Publicerad: 20 Juni 2018, 07:17

Sverige får nöja sig med tre nomineringar i pr-kategorin, en av de kategorier som vanligtvis har flest svenska nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Ehrenstråhle DDBCannes Lions 2018PrimeReklam

Årets Cannes Lions har varit något av en besvikelse för de svenska byråerna, även om en direkt jämförelse med tidigare år är svår att göra på grund av ett minskat antal underkategorier. Hittills har Åkestam Holst stått för de enda gulden när man under gårdagskvällen plockade hem två guld för "kissannonsen" och ett för "The voice of change".

Och nu kommer något som måste betraktas som en besvikelse för de svenska byråerna. Sverige får endast tre nomineringar i pr-kategorin, den kategori som mottagit flest svenska bidrag och som Sverige vanligtvis presterar bra i.

De nominerade är:

Ehrenstråhle, "We are the silver snipers", Lenovo.

Prime Weber Shandwick, "The 72 hour cabin", Visit Sweden.

Nord DDB/Prime Weber Shandwick, "Gör Donken", McDonalds

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.