Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Engelska medier hajpar Restdejting

Publicerad: 5 December 2011, 14:39

Lantmännens ”Restdejting” har uppmärksammats stort i svenska medier. Nu har kampanjen även plockats upp av internationella medier – bland annat av brittiska Wired. ”Restdejting” har tagits fram i samarbete med Storåkers.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannLantmännenThomas Brenemark

För tre veckor sedan sjösatte Lantmännen”Restdejting”. Sedan dess har kampanjen plockats upp av de flesta stora svenska medier. Tjänsten har tagits fram i samarbete med Storåkers.

Nu har även internationella medier fått upp ögonen för ”Restdejting”. Internettidningen The Huffington Post har uppmärksammat den såväl som brittiska Wired.

– Vi kände redan från början, när idén dök upp, att ”det här är jävligt roligt”, säger Thomas Brenemark, vice vd på Storåkers, till Resume.se.

Kampanjen går ut på att matcha ihop människor med hjälp av deras matrester och bygger på insikten att för mycket mat går åt i onödan – enligt Lantmännen slängs upp till var femte matkasse.

–Det bygger på en väldigt mänsklig insikt: Att vi inte ska slänga så mycket mat. Vår tanke var att förmedla det utan att använda pekpinne. Istället ska det vara lite kul och charmigt, säger Thomas Brenemark.

Han fortsätter:

– Att få människor att inte slänga så mycket mat samtidigt som de har chansen att träffa en ny kompis.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.