Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Eniro använder Youtubestjärnor för att lyfta lokala företag

Publicerad: 5 November 2015, 11:58

Vill lyfta fram lokala förmågor.

Sveriges största Youtuber Therese Lindgren får sällskap av ett gäng andra videokollegor i en ny kampanj från Eniro som ska lyfta lokala företag.


Ämnen i artikeln:

EniroYoutube

I kampanjen "Levande kvarter" visar tio populära Youtubers favoritföretagen i sina närområden. Det är en uppföljning på Eniros kampanj #minnärhet som gick i somras. Skillnaden är att då var det privatpersoner som ombads tipsa om sina smultronställen.

– På Eniro vill vi lyfta de små, lokala företagen, som håller närområdena levande. Efter vår kampanj #minnärhet så är det spännande att arbeta med Youtubers för att de ska lyfta sina närområden och lokala butiker och företag och visa hur de gör Sverige charmigare och roligare, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadsdirektör på Eniro, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar i dag och kommer att köras som pre-rollreklam på Youtube, i profilernas egna kanaler och som nationell radioreklam.

De Youtubers som medverkar i kampanjen är GTboard.com, Rosanna & Miles, Big Steve from England, Matgeek, Therese Lindgren, Klas Eriksson, Vanja Wikström & Niklas Malmqvist och Pricilla Sp4zie.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

EniroYoutube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.