Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Eniro vill hjälpa småföretagare att bli mer synliga på nätet

Publicerad: 23 Maj 2017, 11:07

Foto: Faksimil

I en ny kampanj vill Eniro visa hur de kan locka kunder till småföretagare med dålig digital närvaro.


Ämnen i artikeln:

PatchworkDigitala kanalerEniroReklamDigitalisering

Det är många småföretag runtom i Sverige som drivs av duktiga och passionerade människor. Alla är dock inte lika duktiga på digital närvaro som sitt eget värv. I en ny kampanj, framtagen av Patchwork, vill Eniro visa på hur de kan hjälpa småföretagarna med att nå ut på nätet.

– Vi vill vara de mindre näringsidkares digitala marknadsföringspartner. Det kräver en stor kunskap om den lokala miljön och relevanta tjänster som matchar kundernas behov. Detta rullar vi nu ut i en större B2B-kampanj i hela Norden, säger Jan Vraagaard, marknadschef på Eniro. De flesta av våra kunder är kunniga och passionerade när det gäller hantverk, men det är inte alla som är experter på att säkerställa en synlig närvaro på nätet. Så risken är att resten av världen aldrig får uppleva bra produkter och tjänster till följd av det. Det är där vi kommer in. Eniro hjälper kunderna att vara synliga, och så kan kunderna fokusera på det som är deras styrkor istället.

Utöver traditionella reklamfilmer har Eniro tagit fram instruktionsfilmer med tips på hur företagen kan jobba. De tre reklamfilmerna, med köttbullsmakaren Karl i huvudrollen, kommer att visas digitalt och i Eniros egna kanaler.

– Ibland är exemplets makt bäst när man måste förklara något komplext. Vi blev alla snabbt förälskade i Karl och hans kamp för den perfekta köttbullen. En kamp som många i publiken kan känna igen sig i. Målet var att göra några korta känslomässiga berättelser som lyfter frågan på ett sympatiskt sätt, säger Joakim Antelius, vd på Patchwork, om valet att köttbulletemat.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.