Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eniros boxiga kampanj

Publicerad: 11 november 2010, 07:39

Eniro kör en specialkampanj i helgen. En box med hemligt innehåll ställs idag ut vid Sergels torg i Stockholm. Det som först gissar rätt sak vinner pris.


Ämnen i artikeln:

Jerker FagerströmDDBMECJonas DahlquistEniro

Eniros nya fyrkantiga kampanj.

Den nya kampanjen kommer att pågå från och med idag fram tills på tisdag. Den stora boxen kommer att stå vid Sergels torg och intresserade kan se den dygnet runt via en webbkamera på kampanjsajten.

Inuti gömmer sig ett hemligt föremål som det gäller att gissa rätt på. Nya ledtrådar kommer att släppas varje dag under kampanjens gång på Spotify, Facebook och kampanjsajten. Alla gissningar som skickas in kommer att visas på den gula boxen i realtid.

– Målet med kampanjen är att visa att nya eniro.se gör det enklare än någonsin att hitta inköpsställen för den produkt eller tjänst som du söker, säger Jonas Dahlquist, marknadschef för Eniro Sverige.

Vad gör ni om någon gissar rätt redan första dagen då?

– Ja, Då är det så. Men då kanske vi har en plan B, säger han.

Den helglånga kampanjen ska visualisera hur det nya söksystemet fungerar.

– Vi tycker att det här är ett kul sätt att göra det på, säger Jonas Dahlquist.

Tänket bakom kampanjen står Eniro tillsammans med DDB och mediabyrån MEC för.

– Jag tycker att vi genom kampanjen har lyckats visa vilken sorts tjänst nya eniro.se faktiskt är. Självklart är det också en extra utmaning att arbeta i gränslandet mellan fysiska ting och social medier, säger Jerker Fagerström, projektledare på DDB.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.