Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Enkel, smart och begåvad annons”

Publicerad: 15 augusti 2012, 14:31

Norwegians bidrag till vänster slog Apollo.

Norwegian och dess reklambyrå Garbergs är i final i DN Reklamcupen. Detta efter seger mot Apollo reklambyrån INGO i semifinalen. Resultatet: 5-4.


Ämnen i artikeln:

DN Reklamcupen

– Enkel, smart och begåvad annons som låter mig få fundera en sekund, men blir snabbt belönad. Värt ett smile, säger jurymedlemmen Kenneth Adenskog, på Åkestam Holst.

Marknadschefen på Norwegian Sara Camursoy jublar över finalplatsen.
– Annonsen spelar på konceptet "Mest vingar" fast med en ny twist. Wifi är en tjänst som alla verkligen gillar, säger hon.

På söndag möter Norwegian och Garbergs Returpack och Euro RSCG. Resultatet kommer på måndag.

Juryn består av följande personer; Årets internationella inslag Lotta Malm-Hallqvist EVP/Global Chief Growth Officer McCann London, Eva Fernvall, varumärkeschef Apoteket AB, vinnaren från förra året; Anders Dalenius, numera på Goodmorning Sunshine, Annica Brinck i Göteborg arbetar som copywriter på CP+B, Lina Andersson, AD på nystartade Lite Attention i Malmö, Kenneth Adenskog en av grundarna av Åkestam & Holst, Dan Morén, Annonsdirektör på DN och slutligen DNs chefredaktör och VD Gunilla Herlitz som är med för tredje gången.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DN Reklamcupen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.