Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Eon väljer M&C Saatchi som ny byrå

Publicerad: 11 Juni 2015, 09:59

Elbolaget Eon byter strategisk kommunikationsbyrå. M&C Saatchi är vinnare i pitchen, och Forsman & Bodenfors tappar sin storkund.


Forsman & Bodenfors tappar Eon som kund. Elbolaget väljer istället M&C Saatchi som strategisk kommunikationsbyrå.

-Det är helt andra krav på det Eon ska vara i marknaden framöver. Vi ska göra en förändringsresa rent kommunikativt, och vi har landat i en byrå som ger allt det vi behöver nu, säger Yvonne Borg, kommunikationsdirektör på Eon.

Eon ska delas i två bolag, Eon och Uniper, och planerar göra en stor varumärkesresa med fördjupat fokus på kundlösningar och hållbarhet. Första planeringsmötet med M&C Saatchi är på måndag.

- Vi har landat i en byrå som ger allt det vi behöver nu. De har ett varumärkesstrategisk tänk som tilltalar oss. En kreativitet med enkelhet och ett tänk i workshops under upphandlingen som ger energi. De är framtidsinriktade, säger Yvonne Borg.

M&C Saatchi har en filosofi som tilltalat Eon, som de kallar Brutal Simplicity of Thought, och handlar om att enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetenadet.

Vid årskiftet delas Eon i två bolag, men redan i höst påbörjas varumärkesresan, som ska vara både intern och extern.

Forsman & Bodenfors har varit Eons byrå i fem år.

Katarina Ekspong

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.