Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Episk storslam i The One Show

Publicerad: 11 maj 2014, 19:32

Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors jättesuccé fortsätter. I helgen blev det storslam i klassiska amerikanska reklamtävlingen The One Show. Och nu är inte frågan om det blir guld eller Grand Prix i ”reklam-VM” Cannes Lions – utan hur många.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksEpic SplitThe One ShowForsman & BodenforsPer NilssonF&B

I The One Show, en av världens mest kända internationella reklamtävlingarna, vann kampanjen för den nya lastbilsserien nio priser, varav sex guld. Av 21 000 inskickade bidrag från hela världen vann The Epic Split även det prestigefyllda priset Best in Show.

Kampanjen erövrar världen och är nu storfavorit inför Cannes Lions i juni. Inte konstigt, med tanke på 18 priser i reklamtävlingen New York Festival, inklusive Global Brand of The Year och Best in Show, tre Guldägg, samt de prestigeutmärkelserna Black Cube och Client of the Year i internationella ADC Awards.

– The One Shows priser är bland de finaste man kan vinna. Framför allt känns det roligt att en B2B-reklam lyckas vinna så här många priser i tävling efter tävling, säger Per Nilsson, pr-chef för Volvo Lastvagnar, i ett pressmeddelande.

Utöver priset för Best in Show, tog Volvo Lastvagnar också hem utmärkelsen Client of the Year. Kampanjen vann guld i kategorierna Interactive, Entertainment och Advertising. Majoriteten av priserna gick till den mest kända och hyllade filmerna i serien – The Epic Split.

Kampanjen vann dessutom en guldpenna i kategorin Advertising, Consumer Campaign.

– Våra egna undersökningar visar att nästan hälften av de lastbilsköpare som har sett filmerna anser det mer sannolikt att de väljer Volvo nästa gång. Bara det är en bekräftelse på att kampanjen har gått fantastiskt bra, säger Per Nilsson.

Se samtliga pristagare i The One Show HÄR.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.