Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ericsson avskaffar varumärkeschefen

Publicerad: 14 december 2011, 09:12

Cesare Avenia slutar och ersätts ej.

Foto: Ericsson.

Ericsson skrotar varumärkeschefstjänsten. Cesare Avenia slutar den 21 december.


Ämnen i artikeln:

Ericsson

För två veckor sedan köpte Sony ut Ericsson från det gemensamma varumärket Sony Ericsson. Priset: 12 miljarder kronor.

Nu lämnar Cesare Avenia tjänsten som varumärkeschef och även sin plats i koncernledningen. Framöver får han i stället en roll som rådgivare till koncernstaberna för kommunikation samt försäljning och marknad.

Han kommer inte att ersättas, meddelar Ericsson i ett pressmeddelande.

I november 2009 fick Cesare Avenia uppdraget att på ett globalt plan "driva implementeringen av Ericssons nya varumärkesstrategi".

"Den första fasen av implementationen är nu slutförd och ansvaret för kommande arbete överförs till linjeorganisationen", står det i pressmeddelandet.

Varumärkesstrategin och implementering kommer fortsättningsvis att rattas på koncernledningsnivå av Helena Norrman, chef för koncernstaben Kommunikation, och Jan Wäreby, chef för koncernstaben Försäljning & Marknad.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Ericsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.