Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ericsson samlar allt om tv

Publicerad: 8 februari 2011, 11:43

Tv-minnen, favoritklipp och klassiska citat. Med en ny sajt – Mytvmoments.com – vill telekomjätten Ericsson bredda målgruppen. – Man ska kunna dela de tv-minnen man tycker var kul eller intressanta med sina vänner, säger Charlotta Ribbefjord, digital marknadsförare på House of Radon som ligger bakom sajten.


Ämnen i artikeln:

Ericsson

den nya sajten kommer besökarna att kunna skapa egna scrapbooks kring sina bästa TV-minnen. Det man gör är helt enkelt att söka på sina favoritklipp, som hämtas från Youtube, och sedan kommer sajten att komplettera dessa med information, citat och bilder kring klippet från en mängd olika informationsajter.   Vill man byta ut något tar sajten fram nya förslag. På så sätt kan var och en anpassa sin scrapbook som man vill ha den.

– Man ska kunna dela de tv-minnen man tycker var kul eller intressanta med sina vänner, säger Charlotta Ribbefjord, digital marknadsförare på House of Radon som ligger bakom sajten.

Nästa steg är alltså att dela den med sina vänner.

– Den är väldigt delbar, den är connectad till Facebook så man kan dela med sig där och man kan posta på Twitter, mejla och till och med sms:a den.

Med satsningen vill Ericsson öka sin digitala närvaro. Sajtens primära målgrupp kommer att vara internetvana användare i åldrarna 15-30 år.

– Det är en breddning av Ericssons onlinemarknadsföring. Den vänder sig till människor som är tv-intresserade och som deltar på sociala medier och gillar att dela med sig på internet, säger Charlotta Ribbefjord.

Applikationen är anpassad för att kunna användas med mobilsurf men om det blir någon mobilapplikation är ännu inte klart.

– Vi får se hur det går med sajten och hur många som besöker den. Vi ser fram emot mycket trafik på sajten, sedan får vi ta beslut om nästa steg.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Ericsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.