Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 Oktober 2010, 06:59
Ericsson söker nu efter en ny byrå för digital marknadsföring. Dokument som Dagens Industri har tagit del av visar att de nu är ute i upphandling.
Syftet med Ericssons nya upphandling är att stärka företagets digitala marknadsföring. Dagens Industri har tagit del av hemligstämplade dokument som visar att Åke Sigemo på Ericssons inköpsavdelning har fått i uppdrag att sondera terrängen bland de svenska byråerna.
”Ericsson har för avsikt att utvärdera ditt företag som en möjlig leverantör av digitala kommunikationstjänster inom marknadskommunikation” står det i ett av dokumenten. Målet är att ha skaffat en ny digital byrå innan årsskiftet.
I dagsläget är Lowe Brindfors telekomjättens byrå. Enligt Richard Brisius, marknadskommunikationschef på Ericsson, har de varit nöjda med byråns arbete.
– Vi har flera digitala byråer som vi arbetar med men försöker se över vilka fler det finns. Vi är jättenöjda med Lowe Brindfors och deras digitala erbjudande men vi behöver fler byråer att välja mellan, säger han till DI.
Fredrik Thambert