Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Erik Andersch till Inhouse

Publicerad: 26 November 2013, 14:56

Erik Andersch lämnar Intersport.

Intersport tappar marknadschefen Erik Andersch och reklamchefen Karin Fritzon. Duon ska nu dra igång Inhouse verksamhet i Göteborg. – De ville gå över till konsultsidan och jobba med de här frågorna, säger Aje Stenbeck, partner på Inhouse.


Ämnen i artikeln:

Erik AnderschInhouseIntersport

Erik Andersch har varit marknadschef på Intersport de senaste fyra åren. Dessförinnan har han varit vd på McCann-byrån Trigger, marknadschef på JC och KappAhl.

Reklamchefen Karin Fritzon kom till Intersport från drygt fem år sedan från Telia och Halebop.  Nu öppnar de båda Inhouse verksamhet i Göteborg.  
– Kommunikationsbranschen ställer stora krav när det gäller att driva byrå och vara marknadschef. Vi får otroligt mycket uppdrag här i Stockholm, både för headhunting och verksamhetsutveckling. Vi börjar också få förfrågningar från Göteborg, men vi har hittills tackat nej eftersom vi tror att man måste vara lokalt förankrad först, säger Aje Stenbeck.

När möjligheten dök upp med Erik Andersch och Karin Fritzon var det därför inte svårt att avböja.
– Vi måste etablera oss med några som har stora nätverk och som har jobbat länge i kommunikationsbranschen. Både Erik och Karin har många års erfarenhet så det kändes naturligt att göra det tillsammans med dem.  

Inhouse sysslar med rekrytering, bemanning och verksamhetsutveckling i kommunikationsbranschen och har arbetat med ett stort antal kunder i Stockholm.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.