Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ernst & Young byter slogan och namn

Publicerad: 4 juli 2013, 12:19

Revisionsjätten Ernst & Young har ändrat namn till EY. Bolaget byter slogan i samma veva och byter också ut sin ordförande.


– Det är så lustigt i växeln. De klarar inte riktigt att säga det nya namnet, utan de säger EEEYY.

Det sitter en EY:are och skämtar om med sin väninna på vägen in till jobbet.
–  Vi har förkortat vårt namn till EY för att skapa enhetlighet runt om i  världen, säger Ulrika Wass, nordisk marknads- och kommunikationschef i  en kommentar.

Enligt bolaget är EY inget helt nytt, utan något som  har använts synonymt med Ernst & Young inom såväl som utanför  organisationen.

Bolaget har också bytt logotype för att spegla sitt nya namn, enligt Ulrika Wass.

EY ändrar också sin tagline Quality in everything we do till Building a better working world:
–  Vår nya tagline är central för vårt varumärke och betyder bland annat  att vi, genom våra tjänster, bidrar till ökat förtroende för ekonomisk  information, säger Ulrika Wass.

Hon tycker att Entrepreneur of the Year-utmärkelsen är ett utmärkt exempel på hur EY stöder entreprenörer och förtagande.

Nytt är också att Mark Weinberg efterträder Jim Turley som global ordförande.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.