Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Estelles barnvagnsmärke byter marknadsledning

Publicerad: 25 april 2012, 09:59

Estelle i kronprinsessparets Brio-barnvagn.

Foto: Hovet.

Prinsessan Estelle lyfter Brios barnvagnsförsäljning. Nu har Brio Care har tillsatt en ny vd och ny marknadsledning. Dessutom har bolaget anlitat Lili Assefas pr-byrå Assefa Kommunikation.


Ämnen i artikeln:

EstelleLili AssefaBrio

Brio Care,tidigare Brio Baby, har tillsatt en Carin Bengtsson som vd och ny marknadsledning. Carin Bengtsson har tillträtt som ny vd. Bolaget har även anställt entreprenörerna Jonas och Helena Edberg som gjort Urban Jungle till en succé i Sverige.

De är nu ansvariga för affärsutveckling för Brio Care. Helena Edberg är försäljnings- och marknadsansvarig och Jonas Edberg är ansvarig för affärsutveckling.  I och med anställningarna följde distributionsrättigheterna för Orbit med.

Brio Care har också inlett ett samarbetade med pr-byrån Assefa Kommunikation.

– Deras erfarenhet från lifestylesegmentet kombinerat med god branschkänsla kommer Brio Care väl till godo, meddelar Brio Care.

– Bilderna på Prinsessan Estelle i en barnvagn och bilbarnstol från BRIO har uppenbart ökat intresset för Brio och dess produkter. Brio är stolta hovleverantörer sedan många år tillbaka.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

EstelleLili AssefaBrio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News