Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Estrella hyllar vänskapen i nya kampanjen

Publicerad: 8 December 2017, 13:03

Chipsmärket uppmanar till gemenskap i en värld där vi umgås allt mindre.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerThe BondReklamfilmEstrella

Estrellas nya kampanj "Gilla att dela" uppmanar folk att ses oftare – utanför de sociala medierna som upptar en allt större del av vår tid.
– Dela på Facebook i all ära men man måste befinna sig i verkligheten för att kunna dela en riktig upplevelse, som en bussresa, ett träningspass eller en påse chips. Att målgruppen är född med en mobil i handen gör ämnet extra aktuellt. Men det är en balansgång. Estrella ska förstås inte vara ytterligare en förälder som kommer med pekpinnar. Därför har vi varit noga med att närma oss målgruppen ur deras eget perspektiv, där Estrella är på deras sida, kommenterar Carl-Henrik Monrad-Aas, strateg på The Bond Communication Agency som ligger bakom kampanjen.

Den primära målgruppen för kampanjen är personer mellan 18 och 25 år. Den kommer att synas på bio, play-kanaler, utomhus och radio.
– Vad vi vill med den nya kampanjen är att hylla den äkta vänskapen, den som alltid finns där vad som än händer men som kanske samtidigt blir tagen för given. Nu vill vi lyfta fram de där gesterna i livet som man vill göra mot en riktig kompis, säger Sofi Randén, marknadschef på Estrella.

Arbetsgrupp:

Estrella
Sofi Randén, marknadschef

The Bond Communication Agency
AD: Johan Stag
Copy: Niklas Arvidsson/Simon Chekroun Projektledare: Anna Kling Hult
Strateg: Carl-Henrik Monrad-Aas
Filmproduktion
Producent: Linda Grådal, Nevertheless
Regissör: Fredrik Egerstrand, Egerstrand & Blund DOP: Conny Fridh Cinematographer
Fotograf
Jonatan Fernström

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev