Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Eton och Tillsammans Sthlm lanserar osynlig slips

Publicerad: 31 Oktober 2016, 08:47

Eton och Tillsammans Sthlm som står bakom det nylanserade initiativet "The Invisible Tie". Målet är att öka medvetenheten kring sjukdomar som drabbar män, som prostatacancer, testikelcancer och psykisk ohälsa.


I lanseringskampanjen syns bland andra de kända svenska toppmodellerna Marcus Schenkenberg, Bo Develius och Roger Dupé iklädda den osynliga slipsen. På senare år har november blivit månaden då män uppmanas att odla mustasch för att uppmärksamma manssjukdomar.

Nu har Tillsammans Sthlm tagit fram ett helt nytt sätt att öka medvetenheten genom att presentera en accessoar som både män och kvinnor kan bära, i november och under resten av året.

–  Både reklam och mode är kul att syssla med, men det går ju inte att jämföra med att göra något som är viktigt på riktigt. Med Invisible Tie har vi skapat en idé som lever i en modevärld, är kommunikation som hjälper till att uppmärksamma en viktig fråga och som kan göra skillnad för män som drabbats av cancer och andra manligt orienterade sjukdomar. Förhoppningen är givetvis att initiativet faller väl ut och blir en ständigt närvarande produkt som över tid genererar stora summor till forskning." säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans och tillförrdnad marknadsdirektör på Eton i ett pressmeddelande.

The Invisible Tie är som namnet antyder helt osynlig. En stilren slipsnål med graveringen "I Wear The Invisible Tie" visar istället på dess existens.

–  Mottagandet för initiativet har i vår förlanseringsfas mot modevärlden varit överväldigande positivt, nu hoppas vi och gör allt vi kan för att säkerställa att vi verkligen når ut med budskapet och säljer många slipsar, säger Johan Falk i en kommentar.

Slipsen och den tillhörande slipsnålen finns från och med den första november att köpa i Eton-butiker världen över, på etonshirts.com och varuhus som bland annat Hirmer i München och Selfridges i London. Priset är 245 kronor och hela överskottet gåt till den globala välgörenhetsorganisationen Movember Foundation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.