Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Ett av världens största House of Brands”

Publicerad: 23 augusti 2013, 07:26

Celin Huseby.

Mondelēz International – tidigare Kraft Foods, med stora varumärken inom choklad, kex, konfektyr, kaffe och pulverdrycker – anställer Celin Huseby som extern kommunikationschef för Norden.


Celin Huseby kommer närmast från tjänsten som global kommunikationschef från  det internationella färgföretaget Jotun, där hon har ansvarat för både  intern och extern kommunikation.

– Jag ser fram emot att ta mig an spännande och utmanande  arbetsuppgifter i ett av världens största ”House of Brands”, och i ett  skede när vi bygger Mondelēz International som företag och när  samhällsansvar står i fokus, säger Celin Huseby, i ett pressmeddelande.

Hon är 32 år gammal och har studerat medie- och kommunikationsvetenskap vid  Queensland University of Technology (QUT) i Brisbane, Australien.

Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 35 miljarder USD  och finns i 165 länder. I produktportföljen finns  varumärken som Marabou, Daim, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia,  O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.