Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Ett framgångsrikt koncept”

Publicerad: 24 februari 2011, 15:10

Stockholm Quality Outlet kommer under våren att lansera en ny reklamkampanj där känslan av mode kombinerat med priskommunikation förstärks.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Kampanjen är en utveckling av konceptet ”En värld att fynda i” som skapades av Hummingbirds. Man vill förena lågprisbutikernas budgetreklam med reklamen för märkeskläder, samt att sätta kläderna och modellerna i större fokus.

– Vidareutvecklingen av konceptet bygger på att mjuka till världen, förtydliga erbjudandet och göra det med högre mänsklig närvaro och fysiska objekt. Konceptet har visat sig framgångsrikt i alla mätningar så det handlar mer om att spetsa till det än att göra något nytt. Vi vill också kommunicera att man måste hålla utkik då fynden kan dyka upp när som helst, säger Clas Vingård, projektledare på Hummingbirds.

Konceptet ska fortsätta hela året och är uppdelat i samband med de olika årstiderna.

Stockholm Quality Outlet har mer än 50 butiker och är Sveriges största outlet.

Pauline Hendered

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.