Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ett guld till Sverige i print

Publicerad: 27 november 2008, 13:57

Åtta bidrag från Sverige tog sig till short list för print i Epica. Ett belönades med guld. Bakom bidraget står Forsman & Bodenfors.


MMS från Forsman & Bodenfors för AMF Pension.

Kampanjen med titeln ”MMS” från Forsman & Bodenfors för AMF Pension såg redan första dagen av juryarbetet ut att bli en vinnare. I dag, fredag, tog den hem ett guld i kategorin ”financial services”.

Bidraget var det enda som fick över sex poäng, av tio möjliga, vid första röstningen och seglade in som en solklar vinnare.

Övriga svenska byråer som slogs om guld i print var King med kampanjer för SJ och Restylane, Publicis Stockholm för Amnesty, The Fan Club för ”I want to become a hairdresser” och Storåkers McCann med kampanjen ”Sista veckan med Andy Warhol”. Forsman & Bodenfors hade även med ett bidrag för Tele2.

De officiella resultaten kommer att meddelas nästa fredag. Även silver och brons meddelas nästa vecka.

Nytt för i år var radiokategorin. Där gick Sverige, som deltog med ett bidrag för Tele2 Amigos från Forsman & Bodenfors, lottlösa. Guldet gick till Tyskland och en kampanj för Ikea.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.