Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ett gyllene tidsfördriv

Publicerad: 29 April 2015, 13:07

Shout skapade en gamezone med "Den roliga kön"

Ingen gillar att stå i kö, så varför inte bjuda på lite underhållning? Shout vinner Guldägg i kategorin Event med kampanjen "Den roliga kön" för kunden Liseberg.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015ShoutLiseberg

Strax innan konkursade Shout fusionerades med Dear Friends tappade man Liseberg-kontot. Mobilspelet "The Helix Game" blev dock en succé med över en kvarts miljon nedladdningar.

I stället för att stå och lida i kön till 2014 års nya åkattraktion kunde besökarna spela spelet och på så sätt få förtur i kön. Med den interaktiva och sociala spelupplevelsen i Helix wifipreparerade köområde kunde besökarna spela mot varandra – simultant.

Den spelaren som lyckades få högst poäng varje kvart fick gå före i kön. Eftersom den genomsnittliga kötiden för Helix låg på en och en halv timme kunde de mest skickliga få med sig flera av sina kompisar.  

Silveräggen i kategorin Event går till DDB Stockholms kampanj för Försvarsmakten "Försvarsmakten – JOBBOT" och Forsman & Bodenfors kampanj för IZettle "The 12 hour Store".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.