Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Ett lokalt initiativ"

Publicerad: 12 oktober 2011, 15:08

De tre Aegisbyråerna Domingo PR, Suddenly och Dist går samman och tar Isobar-nätverket till Sverige. Initiativet är taget på lokal nivå. – Vi bestämmer själva på vilket sätt vi formerar oss gentemot nätverket, säger Göran af Klercker, vd för Aegis Media Sverige.


Ämnen i artikeln:

Göran af KlerckerIsobarAegis

Göran af Klercker. Foto: Resumé.

I november räknar man med att Isobar Sverige ska finnas på banan. Åtminstone är det informationen som har gått ut externt. Men inom nätverket har de varit lite försiktigare med att sätta ett startdatum.

– Vi är ödmjuka mot nätverket och har sagt att den 1 januari ska verksamheten vara igång, säger Göran af Klercker.

De tre byråerna sitter redan i dag under samma tak och har länge arbetat ihop kring olika projekt.

– Vi har över lång tid sett vilka synergier vi har. De har jobbat integrerat och själva haft en stark ambition att närma sig varandra, och växla upp med att förstärka kompetens och varumärke. Vi knyter an till det globala nätverksnamnet som våra kreativa digitala byråerna har, säger han.

Numera nedlagda Farfar ingick tidigare i Isobar. Men Göran af Klercker menar att det inte går att dra några lärdomar av det som skedde då i det nya projektet.

– Jag kan jag inte se att det har något med det här att göra.

Hur den nya byrån kommer att nischa in sig i konkurrensen mot övriga byråer i Sverige kan han inte heller uttala sig om i dagsläget.

– Jag kan absolut inte namnge några andra byråer de ska ligga nära. De har en stark digital profil, men kunnande inom allt ifrån kommunikation sociala medier, förtjänad media och betalt utrymme, digital pr och mobilmarknadsföring. De har ett väldigt brett fotavtryck i hela den kommunikationssfären. Jag har ingen aning om vilka andra byråer som har en liknande profil, säger Göran af Klercker.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.