Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 maj 2011, 09:34
Det går tungt för A-Com. Byrånätverket redovisar en förlust på 17,3 miljoner kronor för 2010.
Ämnen i artikeln:
A-ComMartin Hultqvist Foto: Johan Kindbom
Byrånätverket A-Com har svårt att få verksamheten att gå med vinst trots den nya slimmade verksamheten. Förra året omsatte man 157,5 miljoner kronor. Resultatet efter skatt uppgick till -17,3 miljoner kronor.
I redovisningen beskriver A-Coms vd och koncernchef Martin Hultqvist året så här:
– 2010 var ett riktigt städår – ett år då vi tvingades göra stora förändringar för att få verksamheten på rätt kurs och skapa förutsättningar för framtida tillväxt och lönsamhet. Omfattning av detta arbete visade sig vara större än va vi kunnat förutspå.
Han avslutar:
– Vi har påbörjat en ny resa och det ska bli spännande att få leda verksamheten in i framtiden, i en kommentar i årsredovisningen.
Förra veckan rapporterade Resume.se att A-Com förvärvat reklambyrån Wiley & Partners.
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
A-Com