Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Ett riktigt städår"

Publicerad: 2 maj 2011, 09:34

Det går tungt för A-Com. Byrånätverket redovisar en förlust på 17,3 miljoner kronor för 2010.


Ämnen i artikeln:

A-Com

Martin Hultqvist Foto: Johan Kindbom

Byrånätverket A-Com har svårt att få verksamheten att gå med vinst trots den nya slimmade verksamheten. Förra året omsatte man 157,5 miljoner kronor. Resultatet efter skatt uppgick till -17,3 miljoner kronor.

I redovisningen beskriver A-Coms vd och koncernchef Martin Hultqvist året så här:
– 2010 var ett riktigt städår – ett år då vi tvingades göra stora förändringar för att få verksamheten på rätt kurs och skapa förutsättningar för framtida tillväxt och lönsamhet. Omfattning av detta arbete visade sig vara större än va vi kunnat förutspå.

Han avslutar:
– Vi har påbörjat en ny resa och det ska bli spännande att få leda verksamheten in i framtiden, i en kommentar i årsredovisningen.

Förra veckan rapporterade Resume.se att A-Com förvärvat reklambyrån Wiley & Partners.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

A-Com

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.