Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 april 2016, 14:26
Garbergs_Project fick i uppdrag att skapa förpackningar till det högkvalitativa brännvinet. Den virkade lösningen fick juryn i Guldägget på fall.
Robert Rudinski tillverkar sitt fruktbrännvin av hög kvalitet i en begränsad upplaga. För att göra innehållet rättvisa fick designbyrån Garbergs_Project uppdraget att ta fram så väl visuell identitet som förpackningskoncept.
Genom handvirkade etiketter vill de motsvarade det "kompromisslösa handarbetet" som skapat brännvinet. För detta vinner Garbergs_Project ett Guldägg i den nya kategorin Förpackningsdesign.
"Årets guldägg i förpackningsdesign är just så. En genuin personlighet. En besynnerlig pjäs. Ibland krävs det bara en genial idé. Garnerat med en virknål och lite garn" hävdar juryn.
"Absolut Art" av Super Tuesday för Absolut Vodka belönas med ett Silverägg.
Fredrik Thambert